Zapraszamy do udziału w konkursie LUBUSKI LIDER BIZNESU. Na Wasze zgłoszenia czekamy do 30 lipca 2021 r. Więcej informacji na stronie: www.lubuskilider.ziph.pl

Biznesy z Googlem w Lubuskiem

30 CZERWIEC 2021 08:00

AUTOR: ZIPH / E-MAIL:

Jak z pomocą Internetu zdobyć nowych klientów i odnaleźć się w nowej cyfrowej rzeczywistości? Pytanie to stało się punktem wyjścia dla członków ZIPH by rozmawiać z przedstawicielami Google podczas zorganizowanego przez Izbę szkolenia w ramach programu „Firmy Jutra”.

Izbowe wydarzenie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem lubuskich przedsiębiorców. Cieszy fakt, że szkolenie realizowane przez Google i Polski Funduszu Rozwoju w ramach ogólnopolskiego programu „Firmy Jutra” miało najwyższą frekwencję ze wszystkich organizowanych dotychczas w kraju.

Choć wydaje się, że w Internecie każdy znajdzie miejsce dla siebie, to duża konkurencja powoduje, że sekret sukcesu lub porażki tkwi w szczegółach, których często nie zauważamy. – Największym wrogiem firm, które stawiają pierwsze kroki w sieci jest niewiedza. Niestety bez podstawowych informacji na temat dostępnych kanałów, zasad promowania firmy czy wiedzy o zachowaniach klientów w Internecie, które są zgoła odmienne, niż w tradycyjnej sprzedaży, czeka nas wiele rozczarowań – mówi Ewa Wójcik, ekspertka Google, która poprowadziła czerwcowe szkolenie dla członków ZIPH.

Program „Firmy Jutra” powstał, aby dostarczać przedsiębiorcom wiedzy na temat tego, jak stawiać pierwsze kroki w internetowym biznesie. Podczas zajęć uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się m.in.  co sprawia, że użytkownicy chętniej odwiedzają strony internetowe i dokonują zamierzonych przez nas działań, jak sprawdzić, czego dokładnie szukają i o co pytają wyszukiwarkę potencjalni odbiorcy oraz jakie narzędzia warto w tym celu wykorzystać. – Jednym z kluczowych elementów związanych ze sprzedażą swoich produktów w Internecie jest umiejętność analizy danych. Z przykrością stwierdzam, że tylko niewielki procent firm przywiązuje do tego należyta wagę. Tymczasem bez odpowiedniej wiedzy co do tego, jak analizować ruch na swoich stronach internetowych trudno jest firmom stwierdzić, czy robią coś dobrze czy źle i jakie w ich przypadku kanały dystrybucji przynoszą największy zwrot – mówi Ewa Wójcik.

Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzymał dostęp do materiałów szkoleniowych, kursu wideo poświęconego analityce i reklamie w Internecie oraz możliwość wzięcia udziału w indywidualnych konsultacjach z doradcą Google.

W związku z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców Izba planuje kolejne tego typu spotkania dla lubuskich firm. Najbliższe odbędzie się tuż po wakacjach.