50 mln na promocję firm za granicą

09 KWIECIEŃ 2025 07:30

AUTOR: ZIPH / E-MAIL:

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłasza nabór „Promocja marki innowacyjnych MŚP” z programu FENG. Wnioski będą przyjmowane od 13.05 2025 r. do 24.06 2025 r.

Dofinansowanie w ramach działania „Promocja marki innowacyjnych MŚP” mogą uzyskać projekty mające na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, w szczególności poprzez udział w wydarzeniach targowych oraz wyjazdowych misjach gospodarczych. Wydarzenia targowe są wskazane na liście opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Działanie ma na celu promowanie marki produktowej wnioskodawcy i Marki Polskiej Gospodarki.

Kto może się ubiegać o dofinansowanie?
Mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które wpisują się w jeden z następujących sektorów gospodarki:

  • Sektor medyczny i farmaceutyczny
  • Sektor budowy i wykańczania budowli
  • Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
  • Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
  • Sektor IT/ICT
  • Sektor przemysłu kreatywnego
  • Sektor kosmetyczny
  • Sektor maszyn i urządzeń
  • Sektor meblarski
  • Sektor motoryzacyjny
  • Sektor pojazdów szynowych
  • Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
  • Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
  • Sektor lotniczo-kosmiczny
  • Sektor spożywczy

Ważne! Wnioskodawca musi wykazać, że w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym uzyskał przychody netto ze sprzedaży produktów na eksport w wysokości co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług.

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Działania promocyjne, których koszty mogą być finansowane w ramach projektu to:

  • udział wnioskodawcy w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy;
  • udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w wybranych targach, w które wpisuje się projekt oraz produkty promowane w ramach projektu,
  • wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji;
    kampanie promocyjne.

Wnioskodawca w ramach realizacji projektu może sfinansować m.in.: koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie; koszty rezerwacji powierzchni wystawienniczej; koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej; koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji w zakresie promocji marki produktowej zorganizowanych podczas misji gospodarczej; koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych.

Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w naborze wynoszą 50 mln zł. Poziom dofinansowania wynosi do 85% w przypadku kosztów podróży służbowych oraz do 50% dla pozostałych kosztów kwalifikowanych. W naborze nie określono minimalnej ani maksymalnej wartości kosztów kwalifikowanych.

Więcej informacji o naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP” znajduje się na stronie PARP.