Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłasza nabór „Promocja marki innowacyjnych MŚP” z programu FENG. Wnioski będą przyjmowane od 13.05 2025 r. do 24.06 2025 r.
Dofinansowanie w ramach działania „Promocja marki innowacyjnych MŚP” mogą uzyskać projekty mające na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, w szczególności poprzez udział w wydarzeniach targowych oraz wyjazdowych misjach gospodarczych. Wydarzenia targowe są wskazane na liście opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Działanie ma na celu promowanie marki produktowej wnioskodawcy i Marki Polskiej Gospodarki.
Kto może się ubiegać o dofinansowanie?
Mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które wpisują się w jeden z następujących sektorów gospodarki:
- Sektor medyczny i farmaceutyczny
- Sektor budowy i wykańczania budowli
- Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
- Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
- Sektor IT/ICT
- Sektor przemysłu kreatywnego
- Sektor kosmetyczny
- Sektor maszyn i urządzeń
- Sektor meblarski
- Sektor motoryzacyjny
- Sektor pojazdów szynowych
- Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
- Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
- Sektor lotniczo-kosmiczny
- Sektor spożywczy
Ważne! Wnioskodawca musi wykazać, że w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym uzyskał przychody netto ze sprzedaży produktów na eksport w wysokości co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Działania promocyjne, których koszty mogą być finansowane w ramach projektu to:
- udział wnioskodawcy w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy;
- udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w wybranych targach, w które wpisuje się projekt oraz produkty promowane w ramach projektu,
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji;
kampanie promocyjne.
Wnioskodawca w ramach realizacji projektu może sfinansować m.in.: koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie; koszty rezerwacji powierzchni wystawienniczej; koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej; koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji w zakresie promocji marki produktowej zorganizowanych podczas misji gospodarczej; koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych.
Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w naborze wynoszą 50 mln zł. Poziom dofinansowania wynosi do 85% w przypadku kosztów podróży służbowych oraz do 50% dla pozostałych kosztów kwalifikowanych. W naborze nie określono minimalnej ani maksymalnej wartości kosztów kwalifikowanych.
Więcej informacji o naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP” znajduje się na stronie PARP.