Zapraszamy do skorzystania z dofinansowania na kształcenie pracowników w ramach Lubuskich Bonów Szkoleniowych. Więcej na stronie: bony.ziph.pl

Szkolenie na temat kreowania wizerunku

25 STYCZEŃ 2018 14:00

AUTOR: ZIPH / E-MAIL:

25 stycznia w Oddziale Izby w Żaganiu miały miejsce warsztaty na temat kreowania wizerunku w biznesie dla kobiet.

Ich celem było przybliżenie uczestnikom zasad i trendów związanych z profesjonalnym wizerunkiem, dress-codem oraz savoir vivrem w biznesie. Uczestnicy mieli również okazję poznać najczęstsze błędy związane ze stylizacją biznesową oraz skorzystać z porad w zakresie makijażu oraz stylizacji włosów. Zajęcia poprowadziła Kinga Borkowska – osobista stylistka i specjalista od kreowania wizerunku.

Wywiad z Kingą Borkowską.

- Wizerunek w pracy. Czy nie za bardzo skupiamy się na tym jak wyglądać? W pracy ceni się przecież przede wszystkim osoby fachowe, zdolne, ambitne…
- Sposób, w jaki się ubieramy w miejscu pracy jest jednym z kluczowych elementów profesjonalnego wizerunku. Od wieków ludzie "oceniają książkę po okładce" dlatego wygląd zewnętrzny jest bardzo istotny podczas oceny drugiego człowieka. W pracy powinniśmy być ubrani przede wszystkim stosownie i zgodnie z pełnioną funkcją. Dlatego pomimo iż to nasz profesjonalizm jest najważniejszy, bardzo istotne jest podkreślanie swojej roli doskonałym strojem. Ubranie jest błyskawicznym językiem -buduje zaufanie lub niechęć, dodaje pewności siebie lub ją odbiera, skupia uwagę innej osoby bądź ją rozprasza. Dlatego też wygląd zewnętrzny jest tak ważny w budowaniu relacji interpersonalnych.

- Na czym polega pomoc w kreowaniu wizerunku? Czy rzeczywiście można od razu wyglądać dobrze?
- Kreowanie wizerunku to proces długofalowy, niektórzy latami wypracowują swój styl zgodny z osobowością i wykonywaną pracą. Jako osobista stylistka, pomagam ludziom świadomie wybierać strój odpowiedni do okazji, stylu życia, sylwetki i typu urody. Podpowiadam, w czym zrobią świetne wrażenie a czego powinni zdecydowanie unikać. Warto wiedzieć, że ubranie potrafi powiedzieć jakie są cechy naszego charakteru, czy jesteśmy solidni i dobrze zorganizowani czy raczej rozkojarzeni i niepewni siebie. Ubranie ma wielką moc, dlatego warto zgłębić tajniki dress codu w miejscu pracy i nie tylko.

- Jakie są najczęściej popełniane błędy w stylizacji biznesowej u kobiet i mężczyzn?
- Najczęściej popełnianym błędem w stylizacji biznesowej w przypadku kobiet jest: styl zbyt wyzywający, brak rajstop lub kabaretki, wieczorowa biżuteria, falbany, koronki, przezroczystości, wieczorowy makijaż oraz zbyt dużo dodatków. Mężczyźni mają o wiele łatwiej, ale wciąż noszą zbyt duże garnitury, za długie spodnie, źle dobraną długość krawata oraz koszule z krótkim rękawem.

- Czy możemy wskazać trendy, które obowiązywać będą w tym roku?
Dress code w biznesie to zasady stworzone po to, aby ich nie łamać, dlatego trendy tutaj nie obowiązują. To klasyka, jakość i elegancja jest podstawą biznesowej szafy. Oczywiście z biegiem lat nawet klasyczne fasony ulegają modyfikacji, ale w tym przypadku nie można mówić o trendach. Dzięki temu, opierając się na świetnej jakości krojach i materiałach, szafę biznesową możemy budować na lata.